julstämning

hejjsan bloggen :).
det känns som om det bara går sämre och sämre för min stackars blogg hahahah!
och jag säger bara gud vad jag längtar till jul! och det känns det som om fler i min klass också gör! alla pratar om jul, jul, jul all the time!
haha! inte direkt, men idag var det faktist frost här i stockholm! Det är ett bra steg, då är det bara att vänta på att snön ska komma. Och vad skönt snart är det helg igen! och jag måste verkligen åka och handla lite julklappar! jag har ju bara handlat en men jag tror jag ska åka med en kompis i helgen. Det känns som det börjar dra ihop sig, snart snart är det ju andra advent! gud så tiden går snabbt...
jag undrar verkligen vad jag kommer få i julklapp eftersom jag har det mesta så önskar jag mig mest små saker. men det roligaste med julen är ju inte att öppna paket, det är ju att julhandla, äta god mat, inte kunna somna dagen innan, kolla på julkalendern, ge presenter och se hur man reagerar när man öppnar dom m.m.
allt är verkligen roligt med julen! och speciellt på julaftonsdagen när man vaknar upp på morgonen och i min familj brukar man ha någonting brevid sängen när man vaknar. vissa familjer har julstrumpa och vissa har under/brevid sängen och vissa har ingeting. det är olika. Men vi har somsagt under/brevid sängen. Sen när man äter risgrynsgröt och bara längtar till kvällen. Och eftersom jag har kompisar som jag köper julklappar till som bor på samma går brukar vi mötas hos någon och öppna julklapparna, sen ibland kanske vi gör någonting men oftast brukar alla var inne ensama, sen äter man lunch (i think haha) och sen efter det är man bara hemma med familjen tills det bästa kommer...

KALLE ANKA!
okej, jag vet att det inte bara är kalle anka men jag skriver så haha. Och sedan kommmer all god mat och paket och bla bla bla.

jag hade inget bättre för mig så det fick bli liksom lite jul stämning i det hela :D.
idag hade vi jätte snabb dag, först hade vi slöjd sen åkte vi och kollade på en teater som var riktigt bra sen åt vi lunch och sedan åkte vi hem och slutade! Och imorgon vet jag inte riktigt ifall vi har sån jobbig dag, vi slutar egentligen tjugo i fyra med våran projekttid, och man skulle öva på sin teater. Men min grupp kan det redan tror jag, vi kanske bara behöver öva en gång eller nått? Så jag vet inte vad vi ska göra. Men våran lärare kanske fixar med mer saker, jag vet nte :S. Men nu kände jag att detta började bli lite ointressant vi hörs puss och kram hela dan♥!
(detta blir sista inlägget för ikväll så godnatt)


jag och diana innan vi åkte på teatern bilden är tagen ifrån hannas blogg.

jag och hanna, bilden är tagen ifrån dianas blogg. (kände att jag var lite mindre fin på denna bild thaha)
hehe jag tog ingen bild idag på dom orkade inte ta fram mobien ifrån väskan! men nästa gång ska jag fota lite själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0